Les ONG’s aplaudeixen la iniciativa del Pacte Local contra la Pobresa que el BLOC-Iniciativa-Verds els va presentar. Pacte que PSOE, Plataforma i PP no han volgut aprovar.

Els candidats del BLOC-Iniciativa-Verds, Compromís, Lorena Milvaques i Facund Puig, es van reunir ahir amb ONG’s com Globalmón, ACAPS, Viviendas para los sin techo i Creu Roja entre altres.

Els econacionalistes recordaren que la proposta del Pacte Local contra la Pobresa no s’ha aprovat perquè el govern i el PP votaren en contra. També lamentaren la passivitat del govern local que durant esta legislatura no ha arribat a cap acord en esta matèria.

En este sentit els van presentar el document del Pacte Local contra la Pobresa on el BLOC-Verds ha arreplegat les reivindicacions plantejades per algunes de ONG’s. Van destacar el compromís de destinar el 0,7% del TOTAL dels pressupostos anuals i no el 0,7% d’algunes de les partides, com s’ha fet esta legislatura. A més, es van comprometre a la creació de la Mesa del Pacte Local contra la Pobresa, encarregada de fixar el destí preferent del repartiment de les ajudes i de la ratificació de les bases de la convocatòria.

També en este Pacte Local, el BLOC-Verds es compromet a la permissió dels projectes plurianuals, la simplificació dels tràmits administratius per a la gestió de les subvencions, la promoció de la venda de productes procedents del Comerç Just per part de l’Ajuntament, la integració de Gandia en la xarxa de ciutats pel Comerç Just, la intensificació de les campanyes de sensibilització sobre la pobresa i la desigualtat, i la transparència informativa dirigida a la població de Gandia pel que fa a l’ús de recursos municipals destinats a la lluita contra la pobresa

Les ONG’s escoltaren totes estes propostes i aplaudiren sobretot, la creació de la Mesa, la voluntat de destinar el 0,7% del TOTAL dels pressupostos i la intensificació de les campanyes de sensibilització sobre la pobresa i la desigualtat.