El diputat autonòmic de Compromís, Juan Ponce, es reuneix el divendres passat a Gandia amb representants dels col·lectius ecologistes de la Safor-Valldigna.
Reafirmant la idea de la política “de baix cap a dalt” o de proximitat, el diputat Ponce va manifestar la seua voluntat de servir de corretja de transmissió de les comarques i dels municipis amb les Corts Valencianes i va voler escoltar els principals problemes o preocupacions que, en matèria mediambiental, existeixen a la Safor.
A la reunió, a la que assistiren representants de la Plataforma pels Pobles de la Safor, el Col·lectiu Vall de Vernissa, Samaruc-Ecologistes en Acció o el Grup d’Estudis Mediambientals de la Safor, a més de regidors de Compromís a la comarca, se li plantejaren al diputat multitud de temes.
Entre altres, l’ampliació del port de Gandia, la construcció d’un camp de golf a la marjal, les prospeccions petrolíferes, els plans d’ordenació i de gestió forestal i la manca de mitjans per a la prevenció dels incendis i la seua extinció, el futur de la Platja de l’Ahuir i del paisatge protegit del Serpis, la nova legislació urbanística, l’acompliment de la llei per part de les pedreres existents a la comarca o l’anunci de construcció d’un centre hípic a la marjal d’Oliva-Pego.
Juan Ponce va agrair les aportacions de tots els col·lectius i es va comprometre a donar curs a les seues propostes o denuncies a les Corts Valencianes, encetant, al mateix temps, sistemes de col·laboració directa que permeten una major agilitat.