Foto: Saforguia.com

Tot i ser conscients de les dificultats econòmiques del Consell, demanen un canvi en les prioritats polítiques que pose al capdavant les polítiques socials i que permeta la construcció i assegure el manteniment de centres com el CRIS, “precisament en un moment en què la ciutadania necessita més d’estes ajudes”.

Gandia, 04 de gener de 2012
El grup municipal Bloc-Verds: Compromís ha manifestat la seua alegria per la notícia del cobrament per part d’ASAEM dels deutes de la generalitat que posaven en perill la continuïtat del CRIS i Centre de Dia de Malalts Mentals, i la consegüent desatenció d’estos, la lògica desesperació dels seus familiars i la pèrdua dels llocs de treball d’uns professionals que han prestat eficientment els seus serveis malgrat no cobrar en els darrers tres mesos.

Tanmateix, ha lamentat la situació a què s’havia arribat i la incertesa i angoixa produïda. Perquè, asseguren, “ha hagut de ser necessària la valenta pressió social de malalts, familiars i treballadors dels centres per fer que la Generalitat Valenciana complira amb els seus compromisos.”

Des de Compromís  volen recordar que continuen considerant indigne el sistema de subvencions per a centres d’estes característiques on, simplement, es presten teràpies a persones malaltes diagnosticades. “Malalties de les quals ningú estem exemptes.”

Per això, tot i ser conscients de les dificultats econòmiques del Consell, demanen un canvi en les prioritats polítiques que pose al capdavant les polítiques socials i que permeta la construcció i assegure el manteniment de centres com el CRIS, precisament en un moment en què la ciutadania necessita més d’estes ajudes.

Finalment, des del Bloc-Compromís esperen que no es torne a repetir tan lamentable situació. “Perquè ja és curiós que els col·lectius socials hagen de manifestar-se perquè no cobren les seus ajudes de la Generalitat Valenciana (governada des de fa vint anys pel PP) quan molts dels seus dirigents estan sent imputats precisament “per cobrar”.  “