Milvaques anuncia que donaran suport a la vaga “sense mitges tintes”. Lamenten que Torró convoque plenari el 29-M,“i es negue a canviar la convocatòria al dia següent, dia 30,  perquè no hi ha cap obligació de fer-lo el dijous”.

Moya presenta una moció per demanar al Govern d’Espanya la retirada immediata d’una reforma laboral que considera “el major atac contra els drets dels treballadors des de l’arribada de la democràcia”.

Donen suport a totes les mobilitzacions previstes per a esta vesprada (19 h) i dijous (12h) a Gandia.

GANDIA, 27 de març de 2012.-
Els membres del Grup Municipal del Bloc-Compromís a l’Ajuntament de Gandia han comparegut aquest matí en roda de premsa per mostrar el seu suport a les accions que s’estan duent a terme pels sindicats, plataforma per l’ensenyament públic, i altres col·lectius, com a protesta per les diferents retallades i decret de reforma laboral anunciat pel Govern Central. En aquest sentit, l’assessora i secretària local, Lorena Milvaques ha anunciat que el proper dijous 29 de març, participaran activament de la convocatòria de Vaga General. Milvaques considera lamentable que “el Govern del PP de l’Ajuntament de Gandia, convoque per al mateix dia 29, un ple extraordinari i urgent, i després de ser coneixedors de la nostra demanda de canvi de data, ens negue la possibilitat de canvi de la convocatòria al dia següent, dia 30, quan no hi ha cap obligació de fer-se el dia 29. Si vol el sr. Torró, el dia 29 , a les 24h també pot fer-lo, si el que li agrada és el número, que nosaltres a eixa hora ja estarem lliures i podrem assistir” .

I és que el BLOC-Compromís creu que el canvi de data del Plenari seria un acte de responsabilitat política perquè, com a màxim representant de la ciutadania, ha de preservar el dret de vaga “(de totes i tots, inclosos nosaltres) i encara més quan a Gandia les dades d’aturats superen ja les 9000 persones, un autèntic rècord en negatiu, i aquesta reforma el que provocarà malauradament és augmentar encara més el nombre d’aturats.”

Precisament, el portaveu del grup Josep Miquel Moya ha anunciat la presentació d’una moció per tal demanar al Govern d’Espanya la retirada del decret sobre la reforma laboral i donar suport a les mobilitzacions promogudes pels sindicats en la seua contra. “Perquè no estem davant d’una reforma laboral a l’ús: estem davant del major atac contra els drets dels treballadors des de l’arribada de la democràcia. Tant és així, que molts economistes i experts en dret laboral afirmen que ens retrotrau al segle XIX. O pitjor, perquè ataca principis fonamentals del dret en general i d’alguns drets constitucionals en particular.”

Per últim, Compromís per Gandia ha animat la ciutadania a secundar la vaga general del pròxim dijous i a participar de les mobilitzacions convocades, com ara la de la Plataforma per l’Ensenyament Públic que tindrà lloc aquesta vesprada, a partir de les 19 hores davant l’Ajuntrament de Gandia o la concentració del 29, a les 12 h, també a la plaça Major.