La campanya “#aixòhopaguestu” de Compromís aconsegueix reunir al voltant d’un centenar d’al·legacions particulars.

Facund Puig: “Estàvem segurs que el rodillo del PP acabaria xafigant les al·legacions d’aquells ciutadans que han decidit fer un esforç, a pesar de saber que no valdria per a res, per plantar-li cara a este atac  frontal a les economies familiars. No estan els temps per a traure-li el lleu a les economies familiars per a complir un programa electoral fantasiós i sectari”.

El PP ha fet valdre aquest matí la seua majoria absoluta per rebutjar les al·legacions, al voltant de 400, presentades per la ciutadania contra la pujada d’impostos. Segons el govern, acceptar o no les al·legacions no és una qüestió jurídica, sinó política.  Per al Bloc-Verds Compromís “evidentment que és política. De la mateixa manera que la responsabilitat d’este increment desproporcionat d’impostos és també política. És responsabilitat de la política tan particular de terra cremada que ha començat a aplicar el Partit Popular”.

El regidor, Facund Puig ha insistit en que actualment no hi ha cap motiu que justifique una pujada d’impostos d’aquesta magnitud, “si no és la voluntat d’incrementar els ingressos per a sufragar la retafila de projectes megalòmans que el govern de la ciutat pretén impulsar sense tindre en compte la dramàtica situació de la hisenda municipal”.

Per a Compromís, no hi ha dret que el Partit Popular estiga buscant mecanismes de finançament via impostos per a remodelar places “que no tenen cap necessitat de ser remodelades, construir xiringuitos, que no feia falta construir o montar camps de golf que l’únic que provocaran serà una enorme afecció a les nostres zones humides”.

Puig espera que el subconscient col·lectiu de la ciutadania quede gravat d’una manera nítida:

1. “Qui va ser l’artífex d’esta pujada d’impostos desproporcionada.
  2. Què va suposar per a les seues economies eixe increment de la pressió impositiva.
  3. A què van ser destinats els recursos de més aconseguits per l’Ajuntament amb l’augment dels ingressos.

I que després de la reflexió corresponent, sàpien actuar en conseqüència”.

Cal recordar que la pujada d’impostos contempla:

1. D’un 21% de l’IBI.
  2. D’un 25% de l’Impost de Circulació de Vehicles.
  3. D’un 90% de l’impost de circulació per a ciclomotors i motocicletes de menys de 125cc.
  4. D’un 40% del preu de recollida de fem.

Així, des de Compromís van preparar dos tipus d’al·legacions: Un model que el van presentar els dos regidors del grup municipal i un altre que és va oferir a la ciutadania que ho desitjara:

a.- Coincidència temporal de diverses pujades d’impostos en un moment econòmicament molt difícil per als ciutadans.

b.- L’Ajuntament de Gandia contravé les reclamacions del Ministeri d’Hisenda en el sentit que desaconsella l’acumulació d’increments de l’IBI per a l’exercici 2013.

c.- L’Ajuntament continua sense aplicar bonificacions a l’Impost de Circulació de Vehicles relacionades amb el tipus de carburant o amb les característiques dels motors i la seua influència en el medi ambient.

d.- L’Ajuntament hauria de fer esforços per a poder abaratir els costos de l’arreplega de fem:
– Reduint un dia de l’arreplega.
– Incrementant el reciclatge.
– Assumint una part important del dèficit generat pel servei.

e.- L’Ajuntament de Gandia, com a municipi de gran població que és, hauria de comptar amb un òrgan per a la resolució de reclamacions econòmiques i administratives, que el nostre grup ha demanat moltes vegades. Este òrgan hauria d’haver dictaminat sobre els projectes d’ordenances fiscals i, com que no existeix encara, no ho ha pogut fer.