Lorena Milvaques lamenta que Arturo Torró es faça la foto com a salvador de l’entitat i, a l’hora de la veritat, ni s’ha fet càrrec de les nòmines ni ha negociat amb la Generalitat.

El Grup Municipal del Bloc-Verds: Compromís ha denunciat l’abandó absolut que la Conselleria de Benestar Social ha tingut amb l’Associació d’Ajuda als Malalts Mentals de la Safor (ASAEM). Ho ha fet després d’assabentar-se que un dels treballadors de l’entitat l’ha denunciada perquè fa set mesos que no percep el seu salari.

En aquest sentit, la portaveu del Bloc, Lorena Milvaques, ha manifestat que ASAEM encara té pendent de cobrament el 40% de la subvenció concedida per Benestar Social, una manca d’ingressos que ha fet que els treballadors no reban les seues nòmines des del passat mes de juliol. “Per culpa de no pagar, ASAEM es veurà obligada a tancar les seues vivendes tutelades i el seu centre de dia. D’aquesta manera, moltíssims malalts i les seues famílies es veuran condemnats a l’oblit. Això per no parlar dels 25 treballadors que hi treballen allí actualment.”

Cal recordar, segons explica la mateixa associació, que la part de la subvenció que ja han rebut s’ha invertit per a sufragar l’IRPF i les quotes de la Seguretat Social, un requisit imprescindible per a poder demanar novament les subvencions al 2013.

D’altra banda, la regidora econacionalista també ha criticat l’actitud de l’alcalde de Gandia, que fa tres mesos es va comprometre a fer-se càrrec de les nòmines dels treballadors del CRIS: “Millor seria que Arturo Torró en comptes de fer-se fotos als mitjans i d’erigir-se en el salvador de la ciutadania, acomplira el que ha promès, perquè ni s’ha fet càrrec dels pagaments als treballadors d’ASAEM, ni ha negociat amb la Conselleria per a trobar una solució”.

Milvaques ha recordat que ASAEM pateix els mateixos problemes des de fa més d’un any, i al llarg del temps no ha cessat en les seues reivindicacions, “un fet que constata la gran importància vital que té rebre aquestes subvencions, ja que d’elles depenen moltes famílies i treballadors”.

La situació actual de ASAEM pot comportar el tancament de l’entitat i els seus programes d’ajuda, dels que es beneficien, hui en dia, 90 usuaris.