El grup municipal Compromís valora molt negativament la gestió de l’empresa pública IPG del govern de Torró i alerta que aquesta mala gestió deixarà un “caramel enverinat” a la ciutat. “Torró està utilitzant IPG per amagar actuacions ruïnoses, per endollar els amics i amigues del PP i per fer desaparéixer les proves de la seua desastrosa gestió”

Celebrada, ahir de vesprada, la Junta General de l’empresa pública IPG, el grup municipal Compromís ha valorat molt negativament totes i cadascuna de les qüestions tractades a la dita reunió. La presentació ahir dels comptes anuals de l’exercici 2013 es produeix en un moment de màxim qüestionament de la societat IPG i de les persones que la gestionen, al capdavant de les quals està, en última instància, l’alcalde de Gandia. “Un context marcat per la desaparició d’instruments comptables que afavoreixen la imatge d’opacitat projectada de manera persistent per l’empresa pública”, ha explicat el regidor de Compromís, Facund Puig.

En aquest sentit, la formació econacionalista s’ha reafirmat en la conclusió que a Gandia “estem vivint un dels episodis més greus i més obscurs de la gestió del PP”, en paraules del mateix Puig, “situació que demana, inexorablement, una intervenció de la fiscalia anticorrupció perquè depure les responsabilitats que corresponga”, ha conclòs el regidor econacionalista.

Gestió desastrosa, a força d’endollar i endeutar a la ciutat

Compromís ha volgut recordar que d’allò que sí que tenen alguna informació parcial, relativa al deute i a personal, se’n desprenen encara més motius per a la preocupació i es confirmen moltes de les seues sospites “d’enxufisme”: “A 31 de desembre de 2013, IPG devia més de 63 milions d’euros (44 milions als bancs i 16,2 milions als proveïdors)”, ha explicat Facund Puig. “I com a colofó a tot eixe deute descomunal que evidencia una gestió desastrosa, la política de personal d’IPG continua engreixant-lo, a força de contractar amics i amigues del Partit Popular”, ha denunciat el regidor. “Així, segons la informació que aporta el balanç i la memòria, IPG s’hauria gastat 1,5 milions d’euros en personal en 2013, amb48 persones que, de mitjana, treballen per a l’empresa -17 més que en l’exercici anterior-”. Per a Compromís tot açò demostra que no sols l’últim responsable de la gestió, en aquest cas l’alcalde de Gandia, no rectifica el camí cap a la perdició que està recorrent IPG, sinó que aprofundix en aquesta línia. “Perquè el fet és que, a banda de tota la colla d’endollats contractats directament per l’empresa pública (48), també hauríem de contabilitzar les persones contractades per prestacions de servei o mitjançant empreses de servei (la xifra, així, podria superar les 70 persones). Però d’això, clar, no ens diuen res”, ha lamentat Puig.

El grup municipal Compromís recull les paraules del mateix auditor qui, al seu informe, apunta cap a la dita incapacitat gestora de l’empresa pública: “Los factores analizados indican la existencia de una incertidumbre significativa sobre la capacidad de la compañía para continuar con sus operaciones”, recull l’informe. I Puig afegeix: “L’auditor diu que té “incertidumbre”, nosaltres, lamentablement, plena seguretat”.

Per finalitzar la seua conclusió sobre la reunió, el regidor de Compromís ha llançat aquesta reflexió, que fa témer quin serà el futur ruïnós al qual IPG abocarà a Gandia: “A la memòria d’IPG diu que Como factor mitigante de la situación financiera anterior hay que señalar que existe un apoyo financiero expreso del accionista único de la sociedad, que deberá tomar los acuerdos oportunos con el fin de restablecer la situación financiera y patrimonial de la sociedad. És a dir, que serà l’Ajuntament el que restablirà eixa situació. I jo em pregunte: I qui restablirà la situació financera de l’Ajuntament?”.