Mònica Oltra i Juan Ponce demanen a les Corts la resolució inmediata de les ajudes de 2014 i exigeixen explicacions pels retards i impagaments en les passades edicions.

Compromís Jove Gandia demana a l’Ajuntament una implicació efectiva.

Els diputats de Compromís a les Corts Valencianes Juan Ponce i Mónica Oltra van registrar el passat 6 de juny diverses preguntes parlamentàries en què demanaven “els motius pels quals les ajudes destinades al voluntariat ambiental de prevenció d’incendis forestals es convoquen iniciada la campanya anual de prevenció d’incendis i es resolen quan ja està pràcticament acabada dita campanya”.

La pregunta sorgí arran de la demanda de Compromís per Ròtova i Compromís Jove de la Conca del Vernissa, que va anunciar que sol·licitarien, mitjançant els seus representants a les Corts, que la Conselleria de Governació resolga les subvencions destinades al voluntariat ambiental de prevenció d’incendis amb temps suficient perquè els ajuntaments puguen planificar i executar les accions sobre el territori.

A més, els diputats Ponce i Oltra també han demanat saber quan es van pagar les ajudes concedides en la resolució de 25 maig de 2011 i quina quantitat havien sol·licitat. També, per quin motiu el 2012, no hi va haver resolució en les ajudes, una vegada convocades, i quan pensa resoldre la Conselleria la convocatòria de 2014.

A més, la secretària local del Comprimís Jove de Gandia, Clara Garcia, ha demanat a l’Ajuntament de Gandia que “done suport de manera efectiva al voluntariat ambiental”, que any rere any coordina el Consell dels Joves de Gandia. Ho ha fet el mateix dia que l’organització de joves de la ciutat advertia que el voluntariat de la ciutat ducal, que enguany arriba a la 21a edició, corria perill per la manca de suport de la Generalitat Valenciana i l’Ajuntament de Gandia.

“La Conselleria i l’Ajuntament estan aconseguint amb estes pràctiques irresponsables desmuntar i desmobilitzar un moviment molt útil en la prevenció dels incendis forestals. Unes vegades no els donen suport, com ha quedat patent amb l’Ajuntament de Gandia. D’altres, com la Generalitat, retarden les resolucions o tarden anys a pagar estes ajudes; o, fins i tot, les deixen sense resoldre”.