Amb més de 70 endollats i 12 dedicacions exclusives que tenen a l’Ajuntament de Gandia, des del PP es permeten el luxe de parlar de regeneració política. Ells, s’atreveixen a dir que cal dignificar la política. Ens parlen de noves lleis que permetran que no hi haja coalició de partits per governar ciutats i pobles, com si no fóra democràtic que 2 més 4 sumen més que 5. Com si hagueren oblidat que el senyor, si es pot dir així, Zaplana, fou president de la Generalitat gràcies a una coalició del PP amb unió valenciana. Però ells ja es veuen vindre perdre alcaldies per l’augment de vots que trauran molts partits partits progressistes i emergents, i que perfectament altres podran ajuntar les mans per enderrocar governs de dreta dictatorial, que d’eixos hi ha i molts al llarg del territori valencià.

He observat perplexa com després de la pèrdua considerable de vots que el PP va tindre a les europees, els càrrecs polítics d’aquest partit passen la major part del temps parlant d’altres partits en compte d’explicar-nos quines coses bones han fet per la ciutadania, com a Gandia, per exemple. Perquè posar-se medalles dient que l’atur ha disminuït a l’estiu, no és oferir-nos cap noveta. Treball precari i de subsistència bàsica per poder menjar.

I continua la guerra del “i tu més”. Si algú va a un Ple de l’Ajuntament de Gandia ho podrà fàcilment comprovar. Si preguntes alguna cosa a l’equip de govern sempre responen que els altres ho feren pitjor. I eixa és una reposat? És una burla a la ciutadania. I, si a açò a més afegim que per poder justificar construir a la platja de l’Auir, una platja que actualment no té cap construcció perquè els darrers 30 anys ningú s’ha atrevit a construir allí, miren sempre cap enrere i tiren la culpa a eixos mateixos partits polítics com és Compromís o el PSOE que mai construïren en eixa zona. No sé realment que estan pensant els polítics del PP.

Tres anys governant, i quan finalitze aquesta legislatura podrem fer un llibre sobre com no gestionar diners públics, ni malgastar-los refent places, o com perdre factures (o amagar-les perquè ningú no les trobe). I amb un altre apartat a eixe llibre dedicat a les frases que es dediquen els polítics durant cada Ple, amb insults inclosos i amb allò de “vosaltres més”. Així solucions perquè les coses milloren i no ens toque pagar més impostos en vorem ben poques. El millor que podem fer és enviar a casa aquest govern del PP, amb quasi 4 anys ja ho han tingut bé. I les properes eleccions locals recordar amb el nostre vot -al nostre alcalde i els seus regidors- que Gandia no és un circ, que no són amos d’aquesta meravellosa ciutat i que a sobre, ens estan deixant un model turístic que no necessitem perquè Gandia és molt més que anar de festa i veure alcohol. I que nosaltres estimem aquesta ciutat i responsabilitat política ells en tenen ben poca.

*Laura Morant, Secretària-Portaveu Local de Compromís per Gandia

Article publicat a: http://gentedelasafor.com/not/24765/la-incoherencia-del-govern-gandia