* Podeu consultar i descarrergar-vos el protocol d’intencions entre l’Ajuntament i Adif.

DSCN5032

Tal i com es va comprometre, Compromís tornava a convocar ahir el veïnat a una assemblea oberta per oferir-los més informació sobre el ‘megaprojecte’ anunciat pel govern del PP. Milvaques va repartir una còpia del conveni d’intencions amb Adif, on es demostra que la cessió no serà gratuïta, que els terrenys del parc són de l’Ajuntament o que es podria augmentar l’edificabilitat de la zona.

Una vegada accedit i analitzat al protocol d’intencions entre l’Ajuntament i Adif pel que fa als terrenys de l’estació de Gandia, Compromís ha complit la seua paraula de tornar a convocar el veïnat per donar-los la informació que l’alcalde de Gandia els ha negat. I és que cal recordar que la darrera reunió de les juntes de districte de Corea i Centre Històric es va forçar després de la convocatòria d’assemblea per part de Compromís. Una reunió, a la qual no es va convidar al veïnat.

Així, a l’assemblea oberta d’ahir al parc de l’Estació, la portaveu de Compromís a l’Ajuntament de Gandia, Lorena Milvaques, va repartir una còpia del protocol o conveni entre l’Ajuntament i l’empresa estatal, Adif. Un document on es desmunten bona part dels arguments anunciats en el seu dia ‘a bombo i plateret’ per l’alcalde de Gandia, Arturo Torró.

DSCN5040

En primer lloc, el ja famós “coste cero”, anunciat per Torró. “El Protocol no anomena cap cessió gratuïta de terrenys de l’empresa estatal a l’Ajuntament, tal i com va anunciar l’alcalde”. Una cessió que afirmava ser el primer alcalde a aconseguir: “Haguera estat millor que explicara, senzillament, la realitat que, com assenyala l’estipulació sexta del protocol, diu que s’haurà d’establir una concessió administrativa amb les condicions tècniques i econòmiques que ADIF determine. Perquè totes i tots ens entenguem, l’Ajuntament haurà de pagar-li un lloguer a l’empresa estatal per eixos terrenys”, ha explicat la regidora.

Un altre dels aspectes destacats, davant els quals Compromís ha mostrat la seua preocupació, és l’augment de l’edificabilitat de la zona. “Perquè el que sí que diu clarament el Protocol és que podria incrementar-se. Això significaria un impacte visual molt gran per al veïnat”.

D’altra banda, al document també queda clar que el parc de l’Estació, la zona on es podria edificar amb més garanties, no és propietat d’Adif, tal i com ja li comunicaren a l’alcalde alguns veïns, sinò de l’Ajuntament de Gandia. Milvaques ha assegurat que no serà tan fàcil canviar la classificació del sòl i que el seu grup s’oposarà contundentment a una possible temptació urbanitzadora per part del PP.

Des de Compromís expliquen que no poden estar d’acord amb aquest model pel què significaria per a la zona. “I el pitjor és que s’aposta per un ‘megaprojecte’ mentre altres necessitats veïnals més importants estan sense resoldre. No seria més fàcil invertir temps i esforços del govern en prendre nota d’allò que vol la ciutadania, com ara el tren Gandia-Oliva-Dénia, i si l’alcalde va a Madrid, que siga per a resoldre-ho?”, es pregunten.

“El protocol és una venda de fum que va servir perquè l’alcalde es fera una foto amb la Ministra de Foment”, ha explicat la portaveu del grup municipal. “Sabem que li fa il·lusió. Però a nosaltres no ens van les megalomanies, sinó les vertaderes necessitats del veïnat de la zona de l’Estació. Ens importen els sorolls de l’estació d’autobusos; ens importen les vibracions de l’anada i tornada dels trens… Ens importa, en definitiva, la gent, que per a això estem ací. Seria més senzill escoltar i, aleshores, actuar. Per a això estem ací els polítics”, ha conclòs Milvaques.

*Podeu consultar i descarrergar-vos el protocol.