Un estiu més, han aparegut molts peixos morts a la desembocadura del Serpis i la platja Sud de Gandia ha hagut de ser tancada al bany en més d’una ocasió. Tornen a exigir a la Generalitat inversions i el grup parlamentari a les Corts preguntarà la Conselleria d’Infrastructures.

Gandia, 18 d’agost de 2014.-

“Fins ara havíem callat, perquè no se’ns acusara d’afectar la imatge turística de la platja en estiu, però els darrers episodis del cap de setmana ens preocupen molt i no volem caure en la irresponsabilitat de no denunciar uns fets que portem anys reivindicant”. D’aquesta manera s’ha referit la portaveu del Grup Municipal de Compromís a l’Ajuntament de Gandia, Lorena Milvaques, a l’aparició d’una gran quantitat de peixos morts a la desembocadura del riu Serpis. Aquest fet, se sumaria als diversos tancaments al bany que ha hagut de patir la plaja Sud de Gandia durant l’estiu, com a conseqüència de les fuites a l’emissari marí d’aigües residuals que haurien augmentat el nivell de bactèries fecals per damunt d’allò permés.

Compromís recorda que porta molts anys denunciant la situació d’aquestes infrastructures. “D’una banda, l’emissari marí està trencat per diferents punts i, d’altra, la depuradora no té capacitat suficient per tractar la gran quatitat de residus que es generen durant l’estiu, el que provocaria vessaments al riu i que les fuites de l’emissari siguen més considerables. Per això exigim inversions urgents a l’entitat de sanejament depenent de l’administració autonòmica i evitar que aquests episodis es repetisquen cada any. Això sí que és posar en perill la salut de les persones i danyar la imatge turística de les nostres platges”, ha assegurat la regidora.

Precisament, Compromís traslladarà al seu grup parlamentari a les Corts una pregunta al respecte dirigida a la Conselleria d’Infrastructures, “perquè ens informe del que pensa fer al respecte de la necessitat d’inversions a l’emissari marí i la depuradora”.