LORENA MILVAQUES (COMPROMÍS): “El nostre missatge és clar: Hi ha una situació d’emergència social i democràtica a Gandia que urgeix un canvi de govern. Anem a obrir les portes i finestres de l’Ajuntament al poble per recuperar Gandia”.

EDUARD BANYULS (ASSEMBLEA MÉS GANDIA): “La candidatura no naix als despatxos, sinò als moviments socials, culturals o ecològics del carrer”.

ISABEL CANET (ASSEMBLEA MÉS GANDIA): “La gent ha de continuar unint-se i participant als grups de treball de l’Assemblea Més Gandia per preparar el programa de govern”.

VICENT TEROL (ESQUERRA): “Som la candidatura de la força i la il·lusió que garantirà el progrés de Gandia, front la dreta reaccionària i immobilista”.

NAHUEL GONZÁLEZ (ESQUERRA UNIDA): “Estem davant un acord històric que situa a les persones per davant dels partits”.

rp candidatura Més Gandia 014r

Després que divendres passat l’Assemblea Més Gandia ratificara l’acord sustcrit per Compromís, Esquerra Unida, Esquerra Republica i persones independents procedents de diferents col·lectius i moviments de la ciutat, hui s’ha presentat davant els mitjans de comunicació la candidatura unitària que naix amb un objectiu clar: Guanyar les eleccions municipals del 24 de maig per tal de recuperar el govern de la ciutat per a les persones, “davant una situació d’extrema necessitat”.

Per a la candidata a l’Alcaldia i líder de Compromís, Lorena Milvaques, Gandia viu un moment d’emergència social, econòmica, cultural, democràtca… que requereix d’un canvi. “I aquest passa per garantir la qualitat de vida a la ciutadania i obrir portes i finestres de l’Ajuntament a la gent”.

Eduard Banyuls, un dels candidats de l’Assemblea Més Gandia, ha recordat que la llista unitària no sorgeix als despatxos, sinò al carrer, de la voluntat de conjugar esforços de diferents moviments socials, culturals, mediambientals… “Era l’hora d’organitzar-nos i dur la veu del carrer a les institucions. Som una candidatura per a guanyar, per a garantir una democràcia real i participativa”.

L’escriptora i historiadora, Isabel Canet, una de les portaveus de l’assemblea i candidata independent ha explicat que l’Assemblea Més Gandia continua treballant i sumant persones als diferents grups de treball: codi ètic, habitatge, economia i treball, medi ambient, cultura, Drets Universals… Per tal de configurar un programa de mínims, assumit pels partits que conformen la candidatura i que serà la base per al model de ciutat que Gandia es mereix. “Ací cabem totes i tots, unim-nos perquè Més Gandia necessita moltes mans per governar a partir del 24 de maig”.

Per la seua banda, el candidat d’Esquerra, Vicent Terol, troba al PP molt nerviós davant aquesta nova força il·lusionant que garantirà el progrés de la ciutat “front la dreta reaccionària i immobilista”. I ha posat com a exemple el fet que el PP, que governa a Madrid, a la Generalitat i a l’Ajuntament, ha estat incapaç de tirar endavant infrastructures bàsiques per a una ciutat de serveis i comercial, com ara el tren Gandia-Oliva-Dénia o l’alliberament de l’AP7. “Amb Lorena Milvaques com alcaldessa garantirem el progrés de Gandia. I per això som la candidatura de la il·lusió”.

Finalment, Nahuel González, candidat d’esquerra Unida, ha qualificat l’acord com d’històric, que ha situat a les persones per davant dels interessos dels partits. “El PP ens situa a l’extrema esquerra i no som això, som la candidatura de l’extrema necessitat de salvar les persones de Gandia. Per això, la nostra responsabilitat és que la gent es trobe orgullosa de la nostra ciutat”.
Pel que fa a l’enquesta que ha fet pública Torró, González ha assegurat que el PP “està més preocupat per guanyar les eleccions que de gestionar la ciutat i resoldre els problemes reals de la gent”.