Hui s’han tancat les comissions d’Hisenda i el Partit Popular no ha presentat la informació econòmica demanada per activa i per passiva per Compromís

El Grup Municipal de Compromís per Gandia ha lamentat que s’acabe la legislatura sense poder accedir a la documentació econòmica sol·licitada insistentment al Govern Municipal del Partit Popular.

Així ho ha explicat el regidor de Compromís, Facund Puig, després de participar en la darrera Comissió d’Economia de la Corporació Municipal. “Aquesta opacitat ens sembla que és una absoluta falta de respecte als ciutadans que tenen tot el dret de conéixer la situació real en la qual es troben les arques públiques”.

Cal recordar que Compromís ha demanat en múltiples plenaris i comissions, les liquidacions dels pressupostos dels anys 2013 i 2014, a més dels informes de morositat dels últims 9 mesos. A banda d’aquesta informació també s’han demanat les condicions del pla de refinançament del deute proposat pel Ministeri d’Hisenda, sense trobar en cap d’aquests requeriments resposta positiva per part del Govern Municipal: “L’opacitat ha sigut la tònica general de tota la legislatura d’Arturo Torró i el Govern del Partit Popular, una característica que ha mantingut fins a l’últim dia. Creguem que aquesta actitud d’amagar el comptes només pot respondre a què les dades han de ser molt negatives per a Torró i el seu equip econòmic”.

D’altra banda, Puig també s’ha referit al fet que, arribat el final de la legislatura, el Govern del Partit Popular no ha sigut capaç d’aprovar els comptes de l’empresa pública IPG: “La por ha fet que, amb una majoria absoluta, no s’aprovaren els pressupostos municipals i tampoc ara s’aproven els comptes d’IPG. Aquesta situació parla de la nefasta gestió econòmica d’aquest govern que ha portat a l’Ajuntament de Gandia a la fallida més absoluta”.