La vicealcaldessa de Gandia i regidora d’Igualtat, Diversitat i Polítiques Inclusives de l’Ajuntament de Gandia, Lorena Milvaques ha volgut felicitar aquest matí tant a La Sanguinelli (personatge nascut a xarxes socials com Instagram), com a la Falla Crist Rei i la Federació de Falles de Gandia per continuar trencant barreres pel que fa a la igualtat i la inclusió social de totes les persones. I és que diumenge passat, per primera vegada, hi va desfilar a Gandia, dins la Comissió de la Falla Crist Rei, un personatge vestit de fallera, indumentària tradicionalment lligada a l’imaginari femení, però que en aquest cas no es corresponia amb el sexe biològic del jove que representa La Sanguinelli. “Des del respecte a les tradicions, cap persona pot quedar exclosa per la seua identitat de gènere. Som conscients que, en aquest cas, no hi va participar una persona transexual, sinó un personatge femení, però la normalitat amb la qual es va donar, obri les portes a persones ‘trans’ falleres que no poden gaudir plenament de la festa per por o vergonya a ser rebutjades per mostrar i expressar públicament la seua identitat de gènere. No passa absolutament res, si es fa amb respecte i estima a la festa, com fan la resta de falleres i fallers”.

Cal recordar que, des de fa uns quants anys la Federació de Falles col·labora colze a colze amb l’Ajuntament i els col·lectius Lgtbi en donar visibilitat i normalitzar la diversitat sexual, de gènere, afectivo-sexual, etc… Amb campanyes com la de “Cantem borinot el que no bote” (impulsada per Lambda a València) o, enguany, la convocatòria dels primers premis a la millor escena que reflectisca la diversitat lgtbi+. Els quals van estar un èxit, ja que s’hi va presentar 20 de les 23 comissions falleres de Gandia.

Els casals també han lluït cartells on es recordava que eren espais lliures de masclisme i lgtbifòbia.

I diumenge, la Comissió de Crist Rei va fer història incloent en la seua comitiva de la tradicional ofrena a La Sanguinelli.