• Villarmín: “en la jubilació és on més gran és l’escletxa salarial entre hòmens i dones. El 34% de les pensions dels valencians estan per baix del llindar de la pobresa; i les dones dupliquen eixa taxa fins al 61%”

Representants i membres de l’Executiva de Compromís per Gandia s’han concentrat aquest matí davant les portes de la Seguretat Social de Gandia per a reivindicar el dret  a unes pensions dignes i justes.

Xavier Villarmín ha explicat que “des de l’executiva local de Compromís per Gandia valorem molt positivament les mobilitzacions de les persones majors que estan defensant el dret a tindre unes pensions dignes, després de tota una vida cotitzant a la Seguretat Social. Animem a continuar amb les protestes per demanar al govern del Partit Popular una solució per omplir la vidriola de les pensions i no gastar-se-la en pocs anys”.

Des de l’executiva de Compromís consideren una estafa la pujada de les pensions en un 0,25%, ja que el cost de la vida ha augmentat molt més. “Critiquem que el govern de M. Rajoy aposte per allargar l’edat de jubilació i per fer-se una pla privat de pensions. El PP ha buidat la guardiola de les pensions i ha fet una reforma laboral que ens ha dut a una classe treballadora empobrida”, ha afegit el portaveu del grup.

Villarmín ha donat una dada per a la reflexió sobre la discriminació de gènere en les pensions: “en la jubilació és on més gran és l’escletxa salarial entre hòmens i dones. El 34% de les pensions dels valencians estan per baix del llindar de la pobresa; i les dones dupliquen eixa taxa fins al 61%”.

“Per això des de Compromís denunciem la greu discriminació que pateixen les dones en la jubilació, fidel reflex de la discriminació que existeix durant la vida laboral”, ha declarat Villarmín.

Villarmín ha afegit que “Compromís aposta per defendre els interessos dels valencians i les valencianes. Les pensions són un dret constitucional. És l’estat qui ha de garantir la suficiència econòmica als ciutadans durant la tercera edat mitjançant pensions adequades i actualitzacions periòdiques”. “A més a més, es calcula que en els darrers cinc anys els pensionistes hem deixat de rebre al voltant d’uns 2.000 € per persona”.

Compromís per Gandia demana, conjuntament amb Intersindical Valenciana, les següents mesures:

• Revaloració automàtica de les pensions segons l’IPC real.
  • Recuperació del poder adquisitiu perdut els darrers 12 anys.
  • Derogació de les reformes de les pensions de 2011 i 2013.
  • Establiment d’una pensió mínima de 1080 euros.
  • Derogació de la reforma laboral.
  • Restabliment de la jubilació ordinària als 65 anys.
  • Acabar amb la bretxa salarial de gènere en les pensions.
  • Reconeixement de les pensions com un dret constitucional.

Finalment l’executiva local de Compromís ha manifestat la seua adhesió a la demanda davant el TEDH (Tribunal Europeu de Drets Humans) anunciada per la Coordinadora Estatal de Jubilats i Pensionistes.