• Xavi Ródenas: el Departament de Gestió Responsable del Territori està “orgullós de col·laborar amb aquesta iniciativa, perquè considerem que és una forma de difondre els valors naturals i l’estima cap a la natura de manera responsable i sabem que l’Associació té una forma responsable de treballar”
  • La ruta començarà a les 21:00 h des des de la pista forestal del Mondúver situada en la Drova (Residència Mondúver)
  • La inscripció finalitzarà el dimecres 25 de juliol a les 23:59 h i té un preu de 3 per als socis de lAssociació Amics de la Natura de Marxuquera, i de 6 per a la resta. Inclourà: camiseta, beguda, cacaus i olives. Lentrepà se lha de dur cadascú de casa.

El regidor de Gestió Responsable del Territori,  Xavi Ródenas, i el president l’associació Amics de la Natura de Marxuquera, Vicent Alonso,  han presentant aquest matí en roda de premsa la XVIII edició de la pujada nocturna al Mondúver que tindrà lloc el dissabte 28 de juliol.

L’associació d’Amics de la Natura de Marxuquera és l’encarregada de l’organització de la pujada junt a l’empresa SLT Sports i els col·laboradors. Segons ha destacat Ródenas, “el col·lectiu d’amics de la Natura de Marxuquera és un grup molt dinàmic i molt activista en els valors de la natura i en difondre l’estima cap al nostre patrimoni verd i, en concret, cap a les nostres muntanyes de Marxuquera i el seu entorn”. A més, ha explicat que el Departament de Gestió Responsable del Territori està “orgullós de col·laborar amb aquesta iniciativa, perquè considerem que és una forma de difondre els valors naturals i l’estima cap a la natura de manera responsable i sabem que l’Associació té una forma de treballar responsable”.

Per la seua banda, Alonso ha indicat els detalls de la ruta. Així, “l’eixida serà a les 21:00 h des de la pista forestal del Mondúver situada en la Drova, (residència Mondúver)”. La novetat d’enguany és que l’empresa SLT Spots serà l’encarregada de controlar l’assegurança de les persones inscrites, per això el preu serà de 3 € per als socis de l’Associació i de 6 € per a la resta. “El preu inclourà beguda i cacauets que donarem a meitat camí. I refresc i olives que donarem en la cima perquè l’entrepà se l’ha de dur cada ú. També inclourà una camiseta de molt bona qualitat amb el gravat de ‘18ena pujada al Mondúveri dorsals que s’arreplegarà a partir de les 20:00 h en el lloc d’inici de la ruta nocturna. També he d’avisar que s’equipen de roba per la diferència de temperatura”.

Per a inscriure’s cal entrar a la pàgina web http://www.sltsport.com/eventos/18o-pujada-nocturna-al-monduver/ i omplir les dades corresponents. “Hem limitat enguany les places a 300 persones per a que no es ‘desmadre’ la cosa i es ‘desvirtue’ la idea d’anar a fer una excursió de pla tranquil en el que les edats comprenen moltes vegades avis, fills o filles i nets perquè açò està pensat per a passar en família”, ha agregat el president de l’Associació.

El regidor ha volgut insistir en el caràcter reivindicatiu de la pujada que “s’organitza en un ambient festiu i reivindicatiu perquè sempre s’ha llegit un manifest en el cim relacionat amb els problemes ambientals que, per desgràcia  hi ha, i cada any s’ha triat una persona diferent i un manifest diferent i s’han demanat o exigit històries vinculades a la natura”. Respecte al manifest, Alonso ha explicat que des de l’Associació estan preocupats “no sols per la problemàtica que tenim en els plàstics, sinó també pels incendis, el canvi climàtic, coses de les que, entre tots, anem intercanviant impressions i encara que siguen coses que no pugem arreglar, pensem que estant units defensem un interès de tots, de tots els que estem allí i tots els de baix”.

Finalment, tots dos han aprofitat per convidar a la ciutadania a que s’apunte a la iniciativa perquè “és una activitat que mereix molt la pena i és molt bonica” ha afirmat l’edil. “Aprofite per demanar també als participants que espere i confie que tinguen cura del territori, que no criden molt perquè a eixes hores la fauna està activa, molta està caçant, està movent-se i altres dormint. Per tant, que tinguen cura i que facen el seu pas per la natura el més lleu possible”, ha agregat. D’altra banda, el president de l’Associació d’Amics de la natura ha manifesta el seu interès per motivar a la gent a que forme part de la pujada,  ja que pensa que “al vindre a estes excursions de nit i de dia, veuen com de bonica és la natura i acaben enamorant-se d’ella”, ha conclòs.