• L’Ajuntament recull el guant de l’associació veïnal basat en el moviment internacional “cuida el teu metre quadrat” per sensibilitzar sobre la importància de mantindre neta i posar en valor una zona d’alt valor ecològic com és l’entorn de la desembocadura del Serpis i la seua platja.

El regidor de Gestió Responsable del Territori, Xavier Ródenas, el president de la Junta de Districte del Grau-Venècia-Marenys, Miguel Ángel Picornell, i la representant de l’associació de veïns dels Marenys de Rafalcaid, han presentat aquest matí la I Jornada Ecològica Marenys de Rafalcaid que tindrà lloc el pròxim diumenge 16 de desembre.

“La iniciativa de l’associació està basada en el moviment existent arreu del món que, sota el lema “Cuida el teu metre quatrat”, vol promoure l’estima del veïnat cap a la nostra platja, el seu entorn i conscienciar sobre la importància que estiga neta. Que la gent reculla les seues deixalles i que cuide el metre quadrat que l’envolta”.

Així, l’activitat s’inicia a les 10 h del matí a la posta de Creu Roja com a lloc de trobada. Des d’on s’iniciarà una batuda perquè el voluntariat reculla els plàstics i altres deixalles que es trobe pel camí. També s’hi col·locaran cartells de fusta amb missatges amb missatges sobre la cura de l’entorn. Hi haurà una taronjada ecològica amb taronges de proximitat, tallers de natura per a famílies, manualitats amb els recursos naturals… I, per finalitzar, una torrada per als participants.

La iniciativa parteix de l’Associació de Veïns dels Marenys de Rafalcaid, amb el suport de l’àrea de Gestió del Territori i el suport de la Junta de Districte. “Qualsevol acció o proposta que naix de baix cap a dalt, de la ciutadania, és interessant i molt productiva”, ha destacat Ródenas.

Per la seua banda, Picornell ha agraït el treball de l’associació i la iniciativa verda, “que posa en valor una zona molt rica, amb valor ecològic, com és l’entorn de la desembocadura del riu Serpis i la platja”.