– L’àrea de Polítiques Econòmiques (Comerç)  mostra el seu suport a aquesta iniciativa ja que “les falles són una activitat econòmica per a la ciutat importantíssima”, com ha afirmat Alícia Izquierdo.

– Fins al 25 de febrer poden presentar-se les obres, de temàtica fallera i en format digital, per a participar-hi al certamen organitzat per la Federació de Falles de Gandia, amb el patrocini del Departament de Comerç de l’Ajuntament i la col·laboració de l’Associació Fotogràfica de la Safor (AFS).

– Es lliuraran tres premis per un valor total de 1.000 euros. Per a participar cal emplenar un formulari en el web www.fallesdegandia.org

Durant les pròximes festes josepines, a Gandia se celebrarà el I Concurs Fotogràfic de Falles. Les bases han sigut presentades aquest matí en roda de premsa per la regidora delegada de Polítiques Econòmiques i Innovació, Alícia Izquierdo, i el secretari de la Federació de Falles de Gandia, Óscar Morant.

Aquesta primera edició té com a tema general LES FALLES, un ampli món on tenen cabuda des dels monuments, fins a les bandes de música, els concursos que duen a terme les comissions o els abillaments de les falleres i fallers.

Izquierdo ha comentat que “era una llàstima que les Falles, una festa que aglutina a tantíssima gent a Gandia, no tinguera aqueix vessant artístic”, com ja té a la nostra ciutat la Setmana Santa. L’àrea de Polítiques Econòmiques (Comerç)  mostra el seu suport a aquesta iniciativa ja que “les falles són una activitat econòmica per a la ciutat importantíssima”, com ha afirmat la regidora.

Per la seua banda, Morant s’ha referit a l’esdeveniment com “una assignatura pendent en les Falles de Gandia. Ens faltava aqueix premi de fotografia”.

És un concurs obert, on qualsevol persona, independentment de la seua nacionalitat o residència, pot participar.

El termini d’admissió de les obres comença hui i finalitza el pròxim 25 de febrer.

Els interessats podran presentar fins a dues fotografies, inèdites, còpia única (no seriada) i que no hagen sigut premiades en altres concursos. Les fotografies es presentaran de manera digital (format JPEG) a través d’un formulari existent per a aquest concurs en la web www.fallesdegandia.org. La mesura i la tècnica utilitzada serà lliure.

La decisió del jurat es farà pública, a la Casa de Cultura o en el lloc determinat per l’organització, el divendres 1 de març de 2019 a partir de les 20 hores.

El dissabte 2 de març s’entregaran tres premis per un valor total de 1.000 euros: primer premi dotat amb 500 euros; segon premi, 300 euros i el tercer, 200 euros.

Les deu obres finalistes, i aquelles que el jurat considere, seran reproduïdes en paper per a l’exposició que es durà a terme del 2 al 20 de març en la nostra localitat.

Els autors premiats conservaran els drets d’autoria, però cediran els drets de propietat de l’obra, de manera indefinida i en exclusiva, a la Federació de Falles de Gandia (entitat organitzadora del concurs) que podrà reproduir-les a gran format i cedir-les per a venda benèfica a favor de la casa dels Franciscans Terciaris de Palma de Gandia.