– Un any més, al voltant de 30 associacions de dones i altres entitats amb representació femenina es donaran cita dissabte que ve, 13 d’abril, de 10 a 14 h, en la Plaça del Prado.

– Hi haurà estands informatius i un ampli programa amb actuacions musicals, danses, muixeranga, lectura de textos, jocs i tallers per a totes les edats.

– Lorena Milvaques: “Parlar de la Fira de les Dones és parlar de la sororitat de les dones, de la unió, de la força, del treball conjunt entre totes, per tal de manifestar-nos de cara a la ciutadania i mostrar la nostra veu també”.

La vicealcaldessa i regidora d’Igualtat, Diversitat i Polítiques Inclusives, Lorena Milvaques, acompanyada de la tècnica responsable del departament, Roser Pérez, ha comparegut hui davant els mitjans per a informar sobre la II Fira de les Dones, que se celebrarà el 13 d’abril, de 10 a 14 hores, en la plaça del Prado.

La segona edició de la Fira de les Dones havia d’haver-se celebrat el 27 d’octubre de l’any passat, però per qüestions meteorològiques es va haver d’anul·lar i l’hem passada a aquest pròxim dissabte dia 13 d’abril”, ha comentat la regidora.

En aquesta ocasió s’ha triat la plaça del Prado com a nou emplaçament més ampli, després de la gran afluència de participants que va acudir en la primera edició als jardins de la Casa de la Marquesa.

Al voltant de 30 associacions de dones i altres entitats amb representació femenina  estaran presents en estands informatius per a donar a conéixer la tasca que realitzen dins dels seus àmbits professionals i d’oci.

Aquesta iniciativa, organitzada pel departament d’Igualtat i Polítiques Inclusives, naix amb la il·lusió de convertir aquest dia en una cita per a celebrar la sororitat de les dones; una ocasió per a reunir les diferents associacions de dones, col·lectius feministes, sindicats i dones professionals i diverses que representen l’ampli ventall de la societat en la qual vivim.

Parlar de la Fira de les Dones és parlar de la sororitat de les dones, de la unió, de la força, del treball conjunt entre totes, per tal de manifestar-nos de cara a la ciutadania i mostrar la nostra veu també”, ha assenyalat Milvaques, qui ha animat a la participació : “dir a les dones que se senten soles i que no saben què fer, que tenen moltíssimes entitats a la nostra ciutat en les quals se sentiran acompanyades i entre totes podran treballar i fer activitats”.

En relació al programa, Roser Pérez ha comentat que al llarg del matí del dissabte hi haurà activitats complementàries per a tots els públics.

De 10 a 14 hores:

• Joc gegant de l’Oca amb perspectiva de gènere. Organitza Consell dels Joves de Gandia.
  • Tallers:

– Scrapbooking. Art i Mès.

– Fang. Empar Faus.

– Nusos mariners. Dones pescadores del Grau i del Palmar.

Actuacions:

• 10.30 h. – Danses populars. Roda i Volta.
  • 11.00 h. – Danses populars. Brials i Postisses.
  • 11.30 h. – Dones Músiques de la Safor i Kuzu Cumbia.
  • 12.30 h. – Saforíssimes i Dones de la Coral de Beniopa.
  • 13.00 h. – Dones Muixerangueres.
  • 13.30 h. – Performance “Fémina”. Maracaibo Teatre.

Finalment, Milvaques ha agraït a totes les entitats la seua participació en la II Fira de les Dones perquè sense elles no seria possible la seua realització i animar-les a continuar mostrant les activitats que fan dia a dia, perquè aquesta és la importància de la sororitat de les dones: eixir al carrer i mostrar el que som capaçes de fer cadascuna els 365 dies de l’any”.