Reclamen un finançament just, unes inversions d’acord al pes poblacional i el pagament del deute històric generat per anys d’infrafinançament per part del govern estatal.

Al Passeig de les Germanies van acudir dissabte passat: Josep Nadal, diputat en les Corts; Josep Miquel Moya, director General d’Esports; Josep Alandete, vicealcalde; Alícia Izquierdo, regidora; Ivà Bonet, secretari local, a més d’altres militants.

Compromís va presentar dissabte passat a Gandia la campanya Exigim Igualtat, Exigim Respecte amb la qual la coalició valencianista ha eixit als carrers a arreplegar signatures per a reclamar un finançament just, unes inversions d’acord al pes poblacional i el pagament del deute històric generat per anys d’infrafinançament per part del govern estatal.

A la recollida que s’ha fet a Gandia, s’han reivindicat les demandes que la comarca de la Safor – Valldigna creu prioritàries, com ara l’execució de la doble via del rodalia Gandia-Cullera i del tram entre Gandia, Oliva i Dénia… O una solució de futur per a la regressió i recuperació del litoral valencià…

Tal i com va assenyalar el diputat, Josep Nadal: “Aquesta campanya comença en el Debat de Política General de les Corts Valencianes amb les paraules de Fran Ferri, fruit de l’infrafinançament al qual ens sotmet l’Estat espanyol governe qui governe. Així, amb aquesta campanya no només volen visibilitzar el greu problema d’infrafinançament que patim les valencianes i els valencians, sinó també encoratjar la ciutadania a participar massivament en les manifestacions que tindran lloc el 20 de novembre pròxim a Castelló, València i Alacant”.

La iniciativa està connectada amb la campanya trencancelado.com per tal d’exigir un servei de rodalia digne, la transferència dels recursos i la gestió de les rodalies valencianes a la Generalitat, així com l’ampliació del servei a tot el territori valencià. “Quan parlem d’infrafinançament passa el mateix que quan parlem de rodalies, que el govern central fa oïdes sordes i que els partits d’àmbit estatal obliden aquestes reivindicacions al creuar la frontera valenciana” ha conclòs el vicealcalde, Josep Alandete.

Per a Ivà Bonet, secretari local, “no comptar amb un finançament suficient obliga les institucions municipals i autonòmiques valencianes a dedicar recursos propis extra, a diferència d’altres ciutats i autonomies de l’Estat espanyol, per a sufragar serveis públics com l’educació, la sanitat o la dependència, aquesta última, encara amb un incompliment més sagnant ja que vulnera la llei de dependència estatal”.

La recollida de signatures a la ciutat de Gandia està tenint una gran acceptació ciutadana, ja que en el primer dia s’hi van recollir més d’un centenar. El col·lectiu local farà més eixides al municipi per tal d’aplegar al màxim de gent possible. Les persones interessades també poden signar a Exigim Igualtat, Exigim Respecte.