Les executives de Més, Iniciativa i els VerdsEquo, partits que formen la coalició de Compromís per Gandia, han anunciat aquest matí l’apertura del procés de primàries locals per a elegir la candidatura local i els membres de la llista electoral de cara als comicis municipals del mes de maig pròxim.

Així, d’acord amb el que estableix el Reglament de Primàries, aprovat àmpliament per l’assemblea general de Compromís i ratificat per l’executiva local, del 9 al 15 de gener, els més de 400 militants de ple dret podran optar a formar-ne part de la candidatura amb que la coalició aspira a revalidar i augmentar el suport de la ciutadania, amb l’objectiu de continuar implantant i liderar a Gandia les polítiques socials, valencianistes, verdes i feministes dels governs amb Compromís.

A partir del dia 16, i fins el 20 de gener, els candidats i les candidates recolliran els avals establerts per poder formar part de les primàries.

Finalment, les votacions en línia es faran del 8 al 10 de febrer, i les votacions presencials, l’11 de febrer en la mesa que habilitarà la coalició a la seua seu del carrer Tossal.

El mateix dia 11, a partir de les 20.00 h, es donaran els resultats de les primàries, que seran proclamats oficialment el 14 de febrer.

El procés de primàries local coincideix amb el d’elecció a la llista a les Corts, que es farà de forma simultània a tot el País Valencià.

Ivà Bonet, portaveu local de Compromís per Gandia.

Rafa Ferrer, secretari local de Més-Compromís Gandia.

Carles Juan, secretari d’Organització d’Iniciativa-Compromís Gandia.

Benjamí Pérez, representant local dels VerdsEquo.