La regidora delegada d’Educació, Esther Sapena, ha presentat hui la sisena edició del programa «Casca de reis a l’escola», acompanyada del president de l’Associació de Pastissers i Forners de Gandia, Miguel Roselló, el tresorer de l’organització, Raül Llopis i el seu secretari, Salva Martí.

La iniciativa, dirigida a l’alumnat de segon de primària, té un caràcter didàctic i pretén recuperar la tradició d’aquest dolç típic de la Safor. Així doncs, l’activitat consta de tres parts: una primera que consisteix a contar als xiquets la història, ingredients i singularitats del plat; una segona en la qual fan i decoren la caixa que els servirà per a guardar la seua casca any rere any, i una última en la qual poden provar aquest postre fet pels pastissers de la ciutat.

Enguany, són 17 els centres educatius que ja estan participant en la proposta, per la qual cosa arribarà a un total de 750 alumnes i alumnes de la ciutat. «És un dolç molt nostre, que tots i totes recordem de quan érem xicotets. Quan em van plantejar l’activitat, em va semblar un projecte molt bonic, no sols pel seu costat culinari, sinó també perquè suposa recuperar aquest costum», ha comentat l’edil.

Per la seua banda, Roselló ha destacat que el plat té el seu origen en els temps de «abans de Jaume I» i que es tracta d’un regal que, se suposa, fan els padrins i padrines als seus fillols el dia de Reis. A més, ha afegit que, al llarg d’aquests 6 anys, la gent «ha respost molt bé a la iniciativa».

Finalment, els membres de l’Associació han agraït, tant a l’Ajuntament com al departament d’Educació, l’esforç que duen a terme per a tornar a posar en valor aquesta tradició, i han destacat la importància que siga, precisament, la capital de la Safor, la que està fomentant el consum d’aquest dolç, atés que, gràcies a això, la resta de municipis de la comarca també estan esforçant-se per defensar l’ofici dels pastissers i mantindre viva aquesta pràctica.