Els econacionalistes sol·liciten que l’Ajuntament de Gandia s’adrece al Consell de la Generalitat Valenciana per demanar-li que impulse decididament els Pactes Territorials per l’Ocupació a totes les comarques i que els dote de recursos econòmics suficients com a instruments operatius per al foment de l’ocupació.

El grup parlamentari Compromís a les Corts Valencianes també presentarà una proposta en el mateix sentit.

JOSEP M MOYA: “El futur no és gens prometedor: amb una més que evident desindustrialització (Tableros Faus, per exemple, anuncia nous acomiadaments), en un context de crisi econòmica, on el turisme i el comerç (sectors basats en la capacitat d’estalvi i de consum de les famílies) són les primeres prescindibles i amb una agricultura (hi haurà que dir-ho d’una vegada) controlada per intermediaris que paguen sous cada vegada més miserables. Davant d’estes dramàtiques xifres, que situen a quasi un de cada quatre ciutadans sense treball i amb una de cada deu famílies amb cap del seus membres treballant, tots els partits coincideixen en prometre mesures per pal·liar el drama. A Gandia, concretament, el partit del govern, el PP, es presentava amb el lema “Ahora, empleo”… En canvi, des del mes de juny, a Gandia hi ha 300 aturats i aturades més, i encara no hem vist cap mesura real (com no siga la dels assessors o contractats per les empreses públiques, seguint les ensenyances del govern anterior, PSOE-Plataforma)”.