L’assemblea de militants de Bloc, Iniciativa i adherits a Compromís, oberta a la ciutadania,  tria la primera executiva del col·lectiu local, encapçalada per Laura Morant. A més, van ser triats com a membres al Consell General de Compromís Josep Miquel Moya, Laura Morant i Alexandre Ruiz.

CompromisGandiaWeb

A la cloenda de l’acte va participar la diputada de Compromís a les Corts Valencianes, Mònica Oltra, qui va fer una crida a la “necessària rebel·lió democràtica”.

IMG_0247Compromís per Gandia es va constituir oficialment ahir a l’assemblea que va tindre lloc al Centre Social de Corea i que va ser oberta a la ciutadania. Militants del Bloc, Iniciativa i els adherits a Compromís van donar suport majoritàriament a la primera executiva local d’aquesta ‘cooperativa de partits’, que naix des de la conjunció de tres forces polítiques i d’altres ciutadans i ciutadanes, plataformes cíviques, etc… i amb tres fonaments ideològics: el nacionalisme, l’esquerra i l’ecologisme.

La nova Portaveu de Compromís per Gandia, Laura Morant, ha assegurat acceptar el repte amb molta il·lusió i responsabilitat i ha presentat Compromís com un instrument “al servei del nostre poble, per donar resposta a la penosa situació de crisi social, econòmica, territorial i, sobretot, ètica en la que ens trobem. La desafecció de la política és una conseqüència lògica quant tots els dies ens desdejunem amb saqueigs de les arques públics, dels diners de tots, de casos de corrupció (dels que Bàrcenas i companyia només són la punta de l’iceberg), al mateix temps que se’ns demana a la ciutadania sacrificis, que no són altra cosa que retalls dels serveis públics i el desmantellament de l’estat del benestar amb l’objectiu de beneficiar els de sempre i de perpetuar el capitalisme salvatge en què ens han instal·lat”.

En mig de tot això, Compromís vol donar un missatge d’esperança: “cal reaccionar, calen les actuacions i manifestacions socials, organitzades o espontànies. Però també cal una altra forma de fer política. I nosaltres estem, des de fa temps, en eixe intent: el de la democràcia real, participativa, el de la regeneració de les institucions, el de rescatar persones i no bancs, etc…”.

En clau local, la portaveu de Compromís de Gandia s’ha referit a la forma de fer política del PP contra la que lluitaran:

– La confusió, la mescla interessada, dels afers públics amb els privats que du a fer negocis de dubtosa ètica.

– L’autoritarisme, el nepotisme, la prepotència, la xuleria, emparats en una majoria absoluta que dóna patent de cors.

– El menyspreu a l’oposició, a la qui lleva recursos en un intent de silenciar-la i que tant estan patint els nostres regidors a l’ajuntament.

– Les massives privatitzacions i l’eliminació de serveis públics.

– L’augment brutal d’impostos, preus públics, taxes, que fan pagar als ciutadans la crisi i, per què no dir-ho, la nefasta gestió econòmica del PSOE.

– L’intent de control dels mitjans de comunicació.

– La imposició xulesca i suïcida de la capitalitat de la comarca.

– La falta de respecte a la nostra llengua i a la cultura en general, amb un model de promoció turística i cultural esperpèntic i vergonyant (bous i GandiesShores inclosos).

– I projectes que, una i altra vegada, amenacen el nostre territori, com el camp de golf de la marjal o el de la Platja de l’Ahuir, que volen repetir els models que, precisament, ens han dut al desastre…

lorenaassembleaGandia

Per la seua banda, la portaveu del BLOC-Verds Compromís a l’Ajuntament de Gandia, Lorena Milvaques,  va destacar que Compromís significa suma, unió, paraula, diàleg, novetat, “i, sobretot, resposta a les exigències que la societat ens demana. Perquè darrere de Compromís hi ha un projecte de transformació a fons de l’actual model econòmic i social”. Però Milvaques va llençar un missatge en clau interna: “M’agradaria que d’ara endavant només es parlés de gent de Compromís. Hui hem donat una passa cabdal. A Gandia, gent diversa ens trobem en un camí comú. Cimentem, reforcem i fem fort este camí. A partir de hui, companyes i companys, totes i tots som Compromís”.

monicaoltraGandiaFinalment, la diputada de Compromís a les Corts Valencianes, Mònica Oltra, va estar l’encarregada de donar per conclosa l’assemblea constituent de Compromís per Gandia fent una crida a la societat civil valenciana a participar de la “necessària rebel·lió democràtica que exigeix un moment tan delicat com l’actual, amb una degradació política que ens avergonyeix i amb una crisi econòmica de gran magnitud que genera atur, empobriment i degradació ambiental. Fem una crida a les valencianes i valencians a la participació, la il·lusió i l’acció, a no deixar-se portar pel pessimisme i l’abstenció. Una altra manera de fer política és possible. Entre tots podem demostrar que és possible la unitat en la diversitat, que és fals que tots siguem iguals i que si volem, podem canviar el nostre país”.

Comissió Executiva local Compromís per Gandia:

• Laura Morant Peiró, portaveu local i secretària d’Educació
  • Alexandre Ruiz Gadea, secretari d’Organització