17 de Maig: Dia Mundial contra l’homofòbia i la transfòbia

El responsable de Diversitat, Ivà Soria redorda que el govern local va suprimir les ajudes municipals que permetien als col·lectius que ajuden a les persones LGTB pagar-se una seu.

Gandia, 16 de maig de 2013.-

Queda molta feina per fer. I és que, amb motiu de la commemoració demà divendres del Dia Mundial contra l’homofòbia i la Transfòbia, Compromís per Gandia recorda que a la nosta ciutat el col·lectiu CLGS va fer una enquesta a l’àmbit juvenil i escolar en la que el 44,2% dels joves LGTB han estat amenaçats, al 38,7% li han donat colps, empentes o els han llançat objectes i el 27,6% ha rebut pallisses. L’aïllament estaria en un 44,2% de les persones LGTB enquestades font: www.clgs.es.

El responsable de Diversitat de Compromís, Ivà Soria ha volgut recordar que davant d’un problema hi ha moltes maneres d’actuar, hi ha solucions diverses i diferents a emprendre que tindran un o altre resultat. “També davant la LGTBfòbia hi ha moltes maneres d’afrontar-la i el govern del Partit Popular sembla que la té clara, per això l’Ajuntament ha deixat  als col.lectius de la ciutat sense seu, incomplint el copagament de lloguer dels locals i ha deixat endeutats a les associacions” que són les que han estat ajudant durant molts anys a les persones LGTB fent activitats per a:

·        La normalització en la societat del fet homosexual, transsexual i bisexual.
·    Denunciar davant l’opinió pública i les institucions pertinents tot abús, acte de    discriminació o marginació per motiu d’orientació o identitat sexual o VIH-SIDA.
·        La prevenció, informació, coordinació i l’assessorament relacionats amb la infecció per VIH-SIDA i en altres temes de salut.
·        Promoure projectes de política juvenil i educativa.
·        La coeducación social para la normalización respecte del fet homosexual, transsexual i bisexual.
·    L’acollida i ajuda mitjançant serveis psicopedagògics, socials, mèdicos i jurídics a lesbianes, gais, transsexuals i bisexuals i a les persones vinculades al fet homosexual, transsexual i bisexual.
·        Defensar els interesos dels seus associats i associades.

“I moltes altres activitats per a la diversitat social. Tasques que, gràcies al govern d’Arturo Torro,  els col·lectius LGTB de la ciutat no poden realitzar en haver-los deixat sense subvencions”.

Soria recorda que quan estaven a l’oposició Víctor Soler, aleshores president de NNGG del PP a Gandia “s’omplia la boca dient: “NNGG Gandia continuará trabajando para erradicar la homofobia”, però ara que governen no han fet res, sinó tot el contrari, negant qualssevol ajuda en matèria LGTB”.

Un poc d’història

Cal recordar que el 17 de Maig de 1990, l’Assemblea General de l’Organització Mundial de la Salut va suprimir l’homosexualitat de la seva llista de malalties mentals. En commemoració a aquest dia, es va triar el 17 de Maig per dur a terme el Dia Internacional contra l’homofòbia i la transfòbia. Aquest dia internacional se celebra en més de 40 països. Avui però, encara cal lamentar que al voltant de 80 països criminalitzen l’homosexualitat.

Les actituds negatives cap a les persones LGTB continuen sent comunes fins i tot a les zones on és legal, i en alguns països europeus, els crims d’odi cap a les persones LGTB segueixen ocorrent. Tradicions religioses, és el cas de l’ortodòxia cristiana, jueva i islàmica fortes en molts llocs, amenacen greument la igualtat, la diversitat  i les llibertats de les persones LGTB i alguns governs europeus no estan per fer complir plenament la protecció de les persones LGTB  contra la homofòbia, transfòbia i la bifòbia.

Al País Valencià i a l’estat espanyol no ha sigut un delicte durant molts anys des de l’aprovació de la Constitució i l´Estatut. Les associacions LGTB van lluitar molt per a que es fera una llei per legalitzar el matrimoni homosexual. El matrimoni homosexual a Espanya va ser legalitzat l’any 2005 després d’una campanya que també incloïa l’adopció homoparental, iniciada l’any 2004. No obstant això, el president del govern espanyol, Mariano Rajoy i el  Partit Popular s’aliaren amb les  autoritats de l’Església Catòlica i s’hi van oposar rotundament, criticant el que consideraven el debilitament del sentit del matrimoni Altres associacions van expressar la seva preocupació per la possibilitat que les lesbianes i els gais poguessen adoptar nens.

D’altra banda, en països en els quals l’homofòbia està molt estesa, malgrat no haver-hi persecució estatal, les xifres de morts poden ser molt altes. Així, Brasil és el país en el qual més assassinats d’homosexuals es produeixen, havent-se registrat 122 en 2007, la meitat de transexuals. Els activistes LGTB creuen que la xifra pot ser superior, ja que no existeix un control estadístic oficial. El segon país en la llista és Mèxic, amb uns 35 casos per any, i el tercer els EUA, amb uns 25 per any. A Turquia, a pesar que l’homosexualitat és legal, és encara molt tabú. S’ha instat a fer mesures de protecció més fortes per a les persones LGTB  al país, arran dels assassinats d’almenys vuit persones transgénere en un període de dos anys.