La coalició mostra el seu suport a l’acte de protesta contra la fira taurina i convoquen la ciutadania a sumar-se a la manifestació prevista per al dissabte, 13 de juliol, a les 18.15 hores i que recorrerà el passeig marítim de la platja de Gandia, organizada per la Plataforma Antitaurina Carles Pinazo i SPAMA Safor.

LAURA MORANT: “Des de Compromís no ens cansarem de repetir que una ciutat moderna, sostenible, culta i solidària com Gandia no es pot permetre mantenir activitats contràries a la sensibilitat i al respecte a la vida”.

Un any més, Compromís per Gandia ha anunciat que participarà activament a la manifestació antitaurina convocada per la Plataforma Carles Pinazo i SPAMA Safor el diissabte, 13 de juliol, a partir de les 16.15 hores, per la primera línia de la platja des del Club Nàutic.

Davant la persistència del govern del PP de celebrar una fira taurina, des de Compromís condemnen la celebració al nostre terme municipal d’activitats que comporten l’ús de violència contra els animals. La secretària Local, Laura Morant considera que cap raó pot justificar la reinstauració de les corregudes de bous a Gandia després de més de dues dècades d’haver desaparegut estes pràctiques a la nostra ciutat. “Gandia no té cap tradició en eixe sentit i encetar-la ara no té cap justificació. A més, la ciutadania, cada volta més, es manifesta en contra d’este tipus d’espectacles perquè no els senten com a part de la seua cultura. A ningú se li escapa, que un país modern, sostenible, culte i solidari no es pot permetre mantenir estes activitats contràries a la sensibilitat i al respecte per la vida”.

Cal recordar que a l’agost de 2011, coincidint amb la primera Fira Taurina, Compromís ja va presentar una moció perquè l’Ajuntament de Gandia:

1.- Declare la ciutat de Gandia antitaurina i respectuosa amb els drets dels animals.

2.- Prohibisca dins del seu terme municipal qualsevol activitat violenta contra els animals.

3.- Prohibisca l’exhibició pública de cartelleria que incite a la violència contra els animals.

Com era d’esperar, el PP va fer valdre la seua majoria absoluta per rebutjar la proposta. A més a més, el PSOE va donar llibertat de vot als seus regidors. Set van votar a favor i tres es van abstindre.