Lorena Milvaques denuncia que el PP ha imposat la seua voluntat política en anunciar ara un informe favorable, quan l’anterior de la Direcció General del Medi Natural de la Conselleria, al mateix projecte, era tan contundent pel que a la incompatibilitat de la infrastructura esportiva a una zona humida. Per aquesta raó, ha sol·licitat accedir a l’expedient per consultar el nou document del que ha parlat recentment l’alcalde de Gandia.

Reitera la seua voluntat d’arribar fins on siga necessari per tal d’evitar el que consideraria un “greu atemptat ecològic”.

Gandia, 29 de juliol de 2013.-

La portaveu del Grup Municipal  Compromís a l’Ajuntament de Gandia, Lorena Milvaques, demanarà per registre d’entrada accedir al nou infome de la Direcció General del Medi Natural anunciat per l’alcalde, Arturo Torró, que avalaria, ara sí, la construcció d’un camp de golf a la marjal de Gandia. I és que per a Compromís “és impossible que amb criteris tècnics la Generalitat es puga desdir del que assegurava en l’anterior informe, ja que el projecte presentat pel govern és el mateix. De ser així, el PP ha imposat els criteris polítics en contra dels tècnics, de la legalitat, i aquest fet seria gravíssim”.

I és que Compromís ha recordat que les consideracions que realitzava la Direcció General del Medi Natural de la Conselleria d’Infrastructures, en un informe datat el dia 6 de maig d’enguany era molt contundent. L’organisme autonòmic reiterava, una vegada més, que “debe justificarse la implantación de la actividad del campo de golf en suelo no urbanizable protegido, particularmente existiendo suelo no urbanizable común en su proximidad”. A més, la persona que signava el document es ratificava en l’afirmació “sobre la incompatibilidad del desarrollo de un uso deportivo “pitch and putt” sobre un suelo no urbanizable protegido por sus características de zona húmeda… Resulta evidente que la normativa elaborada para esta zona concreta no sólo supone “de facto” la destrucción de la zona húmeda existente, sino que provocará afecciones en el resto del marjal, a donde se derivarán los flujos hídricos de la zona”.

“Respecto al plan especial la jefa de sección de la Direcció General del Medio Natural informó que la calificación como zona deportiva de una área lindante con la zona húmeda catalogada con características de zona húmeda podía resultar problemática, así como que tal zona debería mantener su clasificación actual como SNU protegido. Igualmente, que el uso de “pitch and putt” parecía difícilmente compatible con la calificació de SNU protegido, dado que los motivos de la protección “naturaleza de zona húmeda” no eran compatibles con su transformación.”

Per aquesta raó, Compromís reitera la seua voluntat d’arribar fins on siga necessari per defensar el patrimoni mediambiental de la ciutat i evitar que el PP cometa un “atemptat ecològic” com és la construcció d’un camp de golf en una zona d’alt valor natural.