La candidatura lamenta les presses ‘electorals’ i les improvisacions a l’hora de realitzar el trasllat al nou centre, però “el que més ens preocupa és el futur d’un edifici que genera vida al comerç local i a un barri com és Roís de Corella”.

Lorena Milvaques: “Per això, nosaltres reivindiquem i continuarem, quan governem, l’ús sociosanitari de l’antic hospital, habilitant un centre per a crònics, de salut per al barri i casal d’associacions, com així ens demanen els botiguers, el veïnat, el personal sanitari i els malalts”.

La candidatura Més Gandia, l’alternativa política que engloba Compromís, Esquerra Unida, Esquerra Republicana i independents de l’Assemblea Més Gandia i col·lectius socials de la ciutat, ha lamentat aquest matí les presses per inaugurar el nou hospital Francesc de Borja, a fi de fer-ho coincidir amb eleccions, i la situació de ‘col·lapse’ que en algun casos està provocant el trasllat i que afecta a usuaris, però també treballadors “als quals hem vist com han de traslladar material sanitari en els seus propis vehicles. I tot, per una qüestió electoral. Lamentable”.

La candidata a l’alcaldia de Gandia, Lorena Milvaques, ha mostrat també la seua preocupació pel tancament del vell hospital, i ha recordat que l’hospital generava vida al comerç local i a un barri com Roís de Corella. “Com ja hem reiterat en moltes ocasions, creiem que cal fer una aposta social, racional i dinàmica del vell hospital, amb la seua reconversió en un espai per a l’atenció sanitària, en el vessant de centre de salut i d’atenció a malalts crònics, evitant una més que possible saturació de l’hospital d’aguts i també donar resposta dins la nostra comarca a totes les persones que amb malalties cròniques han de desplaçar-se per a la seua atenció a Dénia. Valorem com a “molt important” que en la proposta final del projecte s’incloga la cessió d’espais als moviments associatius que treballen per la salut a la comarca, com així ens demanen els botiguers, el veïnat, el personal sanitari i els malalts”.

Finalment, Més Gandia ha demanat a la ciutadania “que no es deixe enganyar per aquells partits que, tant en el passat, com a hores d’ara, han vist en el vell hospital una oportunitat especulativa per fer negoci d’un espai que és de totes i tots”.