Demanem la derogació de la “llei mordassa”

El secretari local de Compromís Gandia ha declarat que hem de lamentar una altra víctima de l’anomenada “llei mordassa”: en este cas un jove de la comarca a qui recentment han multat amb 601 euros. Participava en una concentració per a evitar un desnonament en juliol de 2018. Una concentració que fou pacífica i que comptava amb els permisos necessaris. S’acusa aquest jove d’haver insultat la policia, fet que no compta amb proves objectives i que el jove nega, però malgrat tot, ha estat condemnat.

No és aquest l’únic cas a la comarca de ser víctima. Recordem al company Joan Cogollos, acusat d’agredir un membre de les forces de seguretat en unes circumstàncies similars, també en una concentració per a impedir un desnonament. I qui coneixem Joan Cogollos sabem del seu tarannà pacífic i pacifista, incapaç d’agredir ningú en cap situació.

“Aquestes acusacions són possibles per l’existència de la coneguda popularment com “llei mordassa” que ha facilitat que l’arbitrarietat, el control, la censura tinguen categoria de llei. Una llei que deixa vulnerable la ciutadania i que és inadmissible en una societat democràtica. Per això, demanem la seua derogació!” ha declarat Bonet.