L’ecofilòsof i divulgador científic Jorge Riechmann ha sigut l’encarregat d’inaugurar la sisena edició de l’RRRR! Festival d’Art i Reciclatge que se celebra al Teatre del Raval de Gandia fins al 28 d’octubre. L’esdeveniment, que busca la conscienciació, mitjançant l’art, sobre la problemàtica ambiental derivada de la generació i gestió dels residus, ha sigut presentada aquest matí per part de la gerent del Teatre del Raval de Gandia, Isabel Cogollos, qui ha estat acompanyada de la regidora de Gestió Responsable del Territori, Alícia Izquierdo, i del director general de Medi Natural, Dani Muñoz.

“RRRR! Fest és un esdeveniment cultural singular que defensa valors envers el mediambient en un context lúdic, educatiu, creatiu i participatiu. Enguany presentem, a més, la producció pròpia ‘Pull&Play’, de la Companyia Sonora, que hem treballat intensament amb l’Associació de Persones Sordes APESORGA i la nostra intèrpret en llengua de signes, Sílvia Lorente”, explica Cogollos.

Aquesta proposta ‘sordonora’ ha estat seleccionada en el programa Art for Change de la Fundació La Caixa, entre més de 300 projectes d’àmbit estatal, i s’inclou en el programa de Residències Artístiques Graners de Creació. Durant dos dies s’ha fet una preestrena dins de la campanya escolar que gestiona el Teatre del Raval. “L’acollida que ha tingut entre l’alumnat ha sigut increïble. L’espectacle, que fa ús de les màquines creades a partir de material reciclat, no deixa indiferent, i el públic escolar és el més exigent. Així que estem contents i amb ganes que el públic en general vinga a gaudir-la”.

Per la seua banda, Alícia Izquierdo ha destacat el vessant “concienciadora del festival a través de la creació artística i la cultura, una idea preciosa, que va acompanyada d’una programació de molt alta qualitat. És tot un seguit d’activitats per a tot tipus de públic, per a gaudir de la cultura, de la música i les arts escèniques i, per descomptat, amb eixe rerefons de defensa mediambiental, de la importància del reciclatge, del residu zero i de prendre consciència de tot allò que està representant aquest canvi climàtic”.

El festival està organitzat per LaCasaCalba en col·laboració amb l’Ajuntament de Gandia i compta amb el suport de la Diputació de València, Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport, l’Institut Valencià de Cultura, Turisme Comunitat Valenciana, Mediterranew Musix, Ecoembes i el Teatre del Raval Gandia. La programació estarà subjecta a la situació sanitària i es garantirà en tot moment el compliment de les mesures recomanades. Les entrades per als espectacles de pagament es poden comprar a la web www.rrrrfestival.org.

PROGRAMACIÓ

INSTAL·LACIÓ SONORA

Acuática’, Bosch&Simons (Holanda)

Data: Del 14 al 28 d’octubre. Tots els públics.

Lloc: Cambra del Teatre del Raval (3er pis)

En aquesta edició comptarem amb l’exposició plàstica i sonora ‘Acuática’ dels artistes holandesos, residents a Chelva, Bosch&Simons ubicada a la cambra del teatre i que serà visitable també en campanya escolar. Aquesta instal·lació està feta amb xarxes cedides pel mestre artesà José Ferrer, del Grau de Gandia. Formarà part de l’acte inaugural del Festival.

ESPECTACLES DE RECICLATGE. El plat fort de la programació.

‘Pull&Play’, Companyia SonoraTots el públics.

Data: En obert, els dies 15, 16, 22 i 23 d’octubre. També a la campanya escolar, del 13 al 28 d’octubre (més informació, a la web https://anemalraval.org/).

Preu: 5€ anticipada / 6€ taquilla. Abonament dos espectacles (‘Pull&Play‘ i ‘Trashhh‘): 7€ anticipada / 8€ taquilla

En aquesta sisena edició estem desenvolupant, com a producció pròpia del festival, un projecte escènic de la mà de la Companyia Sonora que s’anomena ‘Pull&Play’, seleccionat entre més de 300 propostes d’àmbit estatal en dins del programa ‘Art for Change’ de la Fundació La Caixa. El projecte consisteix en l’elaboració d’una peça escènica sonora, interactiva i inclusiva que està sent desenvolupada colze a colze amb l’Associació de persones sordes de Gandia a partir d’una col·lecció d’instruments de reciclatge concebuda per la pròpia companyia.

TEATRE: ‘Trashhhh!!!’. Cia Zero en conducta.

Data: En obert, els dies 16, 22 i 23 d’octubre. També en campanya escolar, del 13 al 28 d’octubre (més informació, a la web https://anemalraval.org/).  Tots els públics.

Lloc: Teatre del Raval (primera planta).

Comptarem amb l’espectacle de titelles ‘Trashhhh!!!’ de la companyia catalana Zero en conducta, elaborat amb envasos i una bossa de fem. Un espectacle de manipulació d’objectes que posa en evidència un bonic missatge implícit: la màgia està, fins i tot, en les coses que la gent tira.

TALLERS CREATIUS

Rrrrresiduart, amb la Factoria Artis3 (La Safor)

Data: Dies 15, 16, 22 i 23 d’octubre. Tots els públics.

Lloc: Carrer Sant Ramon.

En aquesta sisena edició es durà a terme la realització d’un taller de reciclatge que desenvoluparà el grup d’artistes saforenques Factoria Artis3 i que té com a prioritat l’elaboració d’una peça plàstica amb material recuperat del port de la ciutat, sempre en un ambient lúdic i educatiu. Aquesta activitat tindrà lloc els divendres i dissabtes de vesprada, de 17 a 20h00.

Explosió RRRRítmica!. Creativitat, música reciclada i cos, amb la Companyia Sonora (Gandia)

La Companyia Sonora impartirà un curs per a professorat del CEFIRE Gandia els dies 26 i 27 d’octubre.  Un taller enfocat a treure el ritme de dins, connectar amb la persona creativa que és cadascú i deixar-la jugar i compartir amb el grup. Un espai on despentinar-se a través de la música, el joc creatiu, la percussió reciclada (bidons) i la improvisació. Cal inscripció (ací).

CINE DOCUMENTA(’T)

Gràcies per la pluja’. 2017. Noruega. D: Julia Dahr. 90 min. V.O. amb subtítols en valencià.

Data: 21 d’octubre. Joves i adults.

Lloc: Teatre del Raval

Pel que fa al cinema documental, a l’edició d’enguany projectarem ‘Gràcies per la pluja’ (‘Thank You For The Rain’), una confrontació de visions sobre el canvi climàtic representada per dos mons oposats: la crua realitat africana i la comoditat d’Occident. La cinta relata la lluita de l’agricultor kenià Kisilu Musya que va començar a documentar al seu poble l’impacte del canvi climàtic i va acabar com a convidat a la cimera del clima de París de 2015.

MÚSICA

Concert de cloenda. Llorenç Barber (País Valencià).

Data: Dijous, 28 d’octubre. 19h30. Tots els públics.

Lloc. Carrer Sant Ramon.

Com a cloenda del festival tindrem a un dels pioners i impulsors de la música contemporània experimental a l’estat espanyol. Es tracta del valencià Llorenç Barber, el músic de les campanes i dels concerts de ciutat, que oferirà el seu espectacle ‘Música volante’.

+ Més informació:

www.rrrrfestival.org